Przejdź do głównej zawartości

Rock and Roll

Rock and roll - kołysać się, bujać... nazwa świetnie pasuje do tego tłumaczenia. Jednak nie od niego pochodzi. R'n'R
, lecz z tradycji bluesa, w której był aluzją do aktu seksualnego.
Żwawa muzyka pobudzała przede wszystkim młodzież. Lata 50 (początki tego stylu przypadają właśnie na te lata) nie były łatwe, dlatego młode pokolenie uciekało do tańca zapominając o brudnej rzeczywistości. R'n'R stał się symbolem  niezależności, odrębności i swobody.


Tej swobody bał się przede wszystkim rząd. Z tego też powodu utrudniano rozpowszechnianie Rock and Rolla. Teksty piosenek były cenzurowane, o koncertach się nie mówiło.


Cechy charakterystyczne Rock and Rolla:
-Prostota harmoniczna i rytmiczna,
-(Najczęściej) szybsze i agresywniejsze brzmienie od dotychczasowej muzyki rozrywkowej,
-Skład zespołu gitara prowadząca, gitara rytmiczna, gitara basowa, pianino i perkusja,
-Proste, lecz głębokie teksty, dotyczące miłości lub spraw młodzieży. 


Całe Rock and rollowe szaleństwo w świecie zaczęło się od dobrze znanych wam artystów: Elvisa Presleya, Beatlesów, Paula McCartneya, Johna Lennona i wielu innych.













Na koniec zapraszam was do przejrzenia playlisty. Dodałam tam kilka najbardziej popularnych utworów. Oprócz nich możecie tam znaleźć tańczące pary oraz kilka kawałków z Ogólnoświatowego Konkursu Rock and Rolla w Warszawie.

Mam nadzieję, że post się spodobał. Niestety, moja wiedza nt. Rock and Rolla nie jest jeszcze zbyt duża. Z tym tańcem miałam pierwsze spotkanie niecały rok temu. Jednak mój partner szybko zrezygnował i od tego czasu nie miałam zbyt dużo okazji, aby móc poćwiczyć. W tym roku doszła mi matura... Mam nadzieję, że w Radomiu uda mi się znaleźć klub R'n'R oraz chętnego partnera do tańca.
A może wy mieliście już okazję poszaleć przy rockandrollowych rytmach? Byliście oglądać turnieje tego tańca? Oceniajcie zdjęcia i cierpliwie czekajcie na fotki z rekonstrukcji. Następny post już wkrótce!
See you... ta-ta!

Komentarze

  1. O wielu rzeczach nie wiedziałam, przydatny post :)
    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    http://niekoffanaa.blogspot.com - KLIK
    FACEBOOK - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  2. przyjemny post. fajnie się czyta z muzyczką w tle :))
    http://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam skomentuj jeśli coś Ci się spodoba, będzie mi bardzo miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super post, śliczne te stroje

    Zapraszam do mnie :) =KLIK=

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne zdjęcia
    http://olussblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia. Idealnie pokazują tamte czasy :)
    Mój blog - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  6. Widać radość na zdjęciach i to jest piękne :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajne zdjęcia.Uwielbiam stylizacje tych tańczących par! :P Pozdrawiam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zdjęcia!
    http://jestemolkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zimowo na Woli...

Wszystkie blogi... no może większość oblegają zdjęcia grudniowego śniegu... Wszyscy próbują się nacieszyć, bo nie potrwa to długo... Już w czwartek zapowiadają odwilż...

Proszę Pani, Proszę Pana...

Nam, młodym studentom, ciężko jest się przestawić, że do osoby zaledwie 10 lat starszej musimy mówić na per doktorze\Pani\Panie. Nie czuje się respektu, przez wiek, bo każdy ma w podświadomości, że osoba stojąca przed nim jest niemal rówieśnikiem.

Sesja par

Cześć, wrzucam zaległą sesję, którą można było już wcześniej oglądać na moim profilu fb, a także na instagramie. Temat fotografii par był dla totalną nowością i wyzwaniem. Idealnie udało nam się wpasować do pory roku oraz warunków pogodowych. Zrobiliśmy sporo ujęć na Toruńskiej starówce, a na deser poszliśmy na Bulwar Filadelfijski. Miło wracam do tej chwili spędzonej z Laurą i Kamilem, ponieważ sesja wyszła wspaniale. Mając na uwadze, że był to mój pierwszy raz, to uważam, że był to wielki krok do przodu.